Monday, December 29, 2008

REVIEW FOR THE YEAR 2008

January to December 2008....
Sik lamak gik berahernya tahun 2008..azam aku untuk tahun tok aku rasa belum juak tercapai...There a lot of things that i need to achieve for my own life...Walau ginei2 paksa juak ekot flow...Sik semua apa nok kita mauk dalam dunia tok kita akan dapat...At least apa nok dah dapat ya kira syukurla...Banyak gik orang nok lebih bernasib malang dari aku..Thanx to Allah s.w.t...
Nothing special bout this year...Menjalani idup2 seharian sama jak...Kerja...Kerja...Kerja...
Mun x kerja cnei mok carik duit nak...Dahla banyak benda mok kenak bayar...Mok kenak tanggung...Termasuk2 benda2 nok jadi impian aku...Aku harap next will be better...Bkn dari segi apapun...Aku harap aku akan dapat kerja nok lebih bagus of course dari segi financial dengan kata lain gaji yang lebih lumayan...more secure...x idup dalam keadaan nok penuh ngan target...Aku part2 marketing tok aku nang biol ckit...Bkn xmok atau x suka...tp yala...berat ati...Seolah2 jadi mintak sedekah...mok perlu kulit muka tok tebal...x ngam la ngan apa nok ada dalam dirik aku...mun bisnes sendirik tek,xhalla juak...sendirik dapat hasil...tp mun untuk orang...payah ada jak rasa...Aku ada impian dalam idup aku...Insyallah...mun ada rezeki...modal nok mencukupi...keberanian nok tinggi...aku mok berenti kerja... Bukak bisnes gik bagus...sendirik jadi boss....sendirik jadi kuli...puas ati...penat lelah lebih berbaloi dari kerja makan gaji...Aku rasa la...Hahahah...
Tahun tok...dari peraliran masa nok makin deras...cepat jak rasa hari2 berlalu eh...kawan2 makin hari makin kurang...masing2 ada kehidupan masing2...reason paling utama...nait level la...alam perkahwinan....semoga kawan2 aku ya akan sentiasa bahagia ngan pasangan cdak...Amin....Bg aku...aku blm cukup ready dalam semua tok...Mental ngan fizikal...Mental tok more to rasa tanggungjawap...diri sendirik pun belum terurus apatah gik mok jaga anak orang...Bkn apa...Banyak gik impian dalam idup belum tercapai...Nei mok nait level...hahaha...Fizikal ya mestila dari segi financial...Duit banyak gik mok pakei untuk impian2 aku ya....Kukuhkan diri sendirik lok...Beli apa jak nok aku suka lok...Bok pk kawen...Tp mun ditakdirkan ada rezeki untuk aku masuk alam ya...Aku terimak jakla...Sapa mok nolak...Hahah...
Walau ginei2 aku rasa kehidupan aku tahun tok alhamdulillah...Xda benda nok teruk2 jadi...Mun ada pun jadikan benda ya sebagai pengajaran jakla...Mok kenang2 pun x guna...Bagus gik pk benda2 nok happy dari benda2 nok cdih...Btul x??Semoga tahun mendatang akan jadi lebih bagus dari tahun2 sblmnya dari segala segi la...Pemikiran..Perbuatan...Kewangan...senang cerita kehidupan...untuk diri aku ngan semua orang disekeliling aku...Amin...

2 comments:

iman daud said...

aminnn... mudahan dpt juak klak :) slamat thn baru

erolnukman said...

amin!!! aku pun...