Friday, January 9, 2009

THE WORSE BEGINNING...

Aku dah mok start ngerepak tok...kira benda nok bermain dalam palak otak aku kinek tok...kenak hari2 aku malang....Baruk jak minggu tok aku start kerja ngan azam baru semangat baru...tp minggu tok juakla nok menguji kesabaran aku...Yesterday 08.01.09 bersamaan ngan hari khamis...bermulanya hari malang aku dalam minggu tok...nei x malang...aku dalam kebiolan nok aku x mampu nak luahkan...nang bena2 sakit ati aku..dahla kerja bertimbun ditambah gik ngan pressure orang-orang nok gila kuasa...susah ada jak mun kita tok jadi hamba orang...skati orang jak nak nuding jari polah ya polah tok...ingat aku tok robot ka...or aku tok ada kuasa nambah klon sak banyak kit dapat polah kerja..ada otak x pandei pk...tauk-tauk cdak nak ngarah...ya baruk part ngarah...belum gik part mok blame orang...dah nama kita tok kerja debah orang kita ekot la apa nok orang suruh...datang-datang jak nak marah-marah...ingat aku tok suka gilak ka polah kerja nok banyak...nyakit otak nyakit dirik...yala susah mun dah kerja ngan species orang-orang nok gila kuasa tok...masing-masing mok nunjuk kuasa masing-masing....mentang-mentang la aku tok kira orang baru juak dalam ofis ya...huh...ckit-ckit aku juak...mun dapat semua aku la...orang lain xda juak nak dipolah kedak ya....dah la paksa balit aher...sorang-sorang gik ngabis kerja..orang2 nok gila kuasa ya bkn reti nak nunggu...maka kerja nok aku polah tok benda nok cdak suruh...nang pentingkan dirik sendirik la..bila ndakka berahernya sandiwara malang tok...mungkin mun aku dah berenti kerja...dapat kerja baru bok ilang semua masalah ya...who know??Tok crita pasal aritok gik 09.01.2009 bersamaan ngan hari jumaat....huh...kerja iboh padah nang x pandei abis...orang gila kuasa masih ngan kuasa cdak...ngarah..blame...the end of the day untuk kerja aku aritok duit dalam box aku short RM100...xda la nak salahkan sapa-sapa pun....mmg tauk salah sendirik juak nak...kecuaian dirik sendiri...paksala bayar makei duit sendirik juak...kurang duit aku RM100..mun duit ya pakei aku makan nakka puas...mungkin ya hak orang lain...nok aku x berik...kira tok pembalasan la...walalu ginei-ginei idup mesti diteruskan walaupun aku suka atau x....dah tokla sumber kewangan aku....insyallah the next day will be better than yesterday....mungkin tok dugaan tuhan nok aku perlu tempuhi untuk jadi lebih bagus...amin....

6 comments:

iman daud said...

ooo tedah.. jaik ati ku nangga kau

Khairul Onggon said...

teruskan ngerepak.. cita2 akn jadi nyata.. hehehehe...

erolnukman said...

yah..yalah susah kerja under org lain kan?d tambah gik ngan org2 nak gila kuasa n menting dirik.mun ndak dlm ati kita tek biar keja sama2 baruk keja nak susah tek jd senang..tp bila dah ada sikap menting dirik yalah susah..lamak glak makan ati last2 dirik mpun juak sakit ati..ney ndak gik,lelah2 keja tp rasa cam sik d hargai..dunia2..bak padah mawi..WORLD! hahaha...lalu masuk crita mawi..hehehehe

deeqay said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sabar ajak la bro...udah nama keja...

blabla said...

bawak bersabar ye.. heheh.. nang kdk ya kowhh..