Thursday, February 12, 2009

AKU GHUMBIRA..HAHAHA...

Aku nang rasa bena-bena ghumbira aritok...Macam besa la...Pasal kerja....Aritok alhamdulillah..Aku berjaya untuk fight back...At least cgek benda dah dibuang dari scope kerja aku...Nyaman kit rasa jiwa..Hahaha...Aritok pun berjaya balit awal..Besala orang x banyak pg bank tgh bln tok..Dah sengkek...Ada pun ngambik or masuk duit lam ASB jak...Dijadikan cerita...Aritok aku balit kerja tek...Sampei jak kat umah...As usuall aku mmg suka carik nei tauk ada surat-surat aku sampei....Tghari balit lunch tek ada...Tp bil...Bil kredit kad daaaa...Macam besala...Menyatakan jumlah brapa dah kredit kad aku dipakei...Then petang tok tek...Aku nangga cgek surat  dari pos laju..Biasala mun pos laju tok ada ditempeknya nama alamat pengirim ngan penghantar...Then aku teliti bena-bena....Wan Mohamad Fairuz Bini Wan Maulana...Bila juak aku jadi bini bapak aku...Guest what..Sapa sender..LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI....nervous juak bukak...paham2 la kita tok dah kerja..kompom nak ngantar borang or info suruh bayar income tax nak....Berdebar-debar juak rasa ati...Tp mesti juak bukak....Bukak2 jak..Lain macam jak surat tok....Dengan riang rianya aku membaca...Kira benda nok appear dalam surat ya padah....Sukacitanya dimaklumkan bahawa tuan/puan telah tersenarai untuk temuduga bagi jawatan "Penolong Pegawai Eksekutif (Penaksiran) Gred 9 di LHDNM bertempat di Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia Cawangan Kuching pada 24 Februari 2009 pada pukul 8.00 pagi...Yabedabedu...Happy nya aku..Tok la saat2 nok dtunggu aku lamak tok...Taukla benda tok belum confirm...Just interview tp kira satu langkah la...Satu langkah untuk aku lari dari dunia orang2 nok gila kuasa...(Sila rujuk post nok sblm2 tok)..Kira okla dari xda trus knk interview....Btul x???Aku ada mintak jawatan tok...End of last year la..Lamak juak aku nunggu berita dari cdak tok..Slalu jak aku survei dalam web cdak nei tauk ada nama2 aku tersenarai dalam list untuk ditemuduga...Frust la aku tek dah abis cek xda nama aku...Last-last bok aku tauk mun cdak dari sarawak tok tempat interview kat Kuching...Walau apapun...Aku nang bena-bena ghumbira...Excited jak rasa..Nervous pun ada juak...Aku tok bukan biasa gila interview even sebelum2 tok ada la juak interview..Dah nama kita tok x slalu interview tek nak..Mesti la nervous..Aku akan cuba sebait mungkin untuk prepare dirik aku ngan interview kali tok...Sebenanya aku nang minat taxation compare ngan banking...Best agik bah taxation...X saba juak rasanya nunggu saat ya kelak....Dengan kesempatan ya dapat la juak aku jumpa kawan2 aku kat cnun..Menjamah mee kolok ngan ayam penyet...Hahaha....Apapun doakan jakla aku tok berjaya melepasi interview ya kelak...Insyallah...Amin...

18 comments:

erolnukman said...

wahhhh!!! kira hari gembira kau lah ari tok tek...selalu ngerepak ajak.Alhamdulillah...Mudah-mudahan d berik ketenangan utk mnghadapi interview ya klk..Ney tauk rezeki kau kat sia..InsyaAllah...Amin!!...

zElDrItCh said...

erolnukman
yup..alhamdulillah...harap tok rezeki aku...
really wish to get rid of myself from the place full of hate...btul ka word aku tok..antam jakla labu...yala..tenang and well prepared..insyallah..amin..

deeqay said...

hmm....bgs3....hrp2..impian ktk jd kenyataan..heehehe...polah solat hajat byk2 k ush...mek sntiasa mdoakan kejayaan ktk...both in thd world n hereafter..;)

zElDrItCh said...

chanteqmanis
insyallah..benda ya akan jd kenyataan...mok lari tok..tp mun bkn rezeki ginei nak molah....saba jakla...

Khairul Onggon said...

aok eh.. berjaya juaknya fight tek.. kira menang perang juaklah tok ehek..

iman daud said...

amin... hepi juak ku nengar :)

zElDrItCh said...

onggon
perang jiwa la..mun perang super impose xmasuk aku..lain jd benda dpolah kelak..hahah..ktkorang xhal..terer..

iman daud
yala..nang happy..ckit jakla...xpat lebih2..blm juak tentu dapat..

Apz Krnz said...

alhamdullilah...rezeki ada x kesine juak.mun pat kelak blnja ku ngan iman ayam penyet.huu.mun x pun wing goreng cik kathy pun orait juak.pa2 pun, mudahan semuanya slamat time interview kelak.osu!

zElDrItCh said...

Apz Krnz
yala..harap jak kali tok dapat..belanja?boleh..no problem..kelak malam ya kita lepak sama..jangan susah...small matter

AmirFX said...

Wasehhh... Semoga interview kelak berjalan lancar.... Dapt juak kita bertemu d blakang parkson makan mee mushroom Mat Lim....

zElDrItCh said...

AmirFX
hahah...yala...mun x pun makan mee jawa kat depan museum cina..blm pasti juak tok..just an interview...tp nang berharap jak dapat la...heheh...yapun mun dapat x tauk cnei kenak hantar...post ya untuk nationwide..

blabla said...

eeeeeeeeeee.. ngegehh..
klak mek mbak gi ayam penyet nyaman ahh..
mee kolok pun bleh..
congrats perus..
maka bok beklaka hal tok ari ya owh..
hhuuhhuhuh.. ya nama rejeki.. hek,,

zElDrItCh said...

ave
thanx u..haha..yala..rezeki...
satu langkah sudah mari..harap jadi la cgek langkah gik..ayam penyet??mee kolok??
i like..hahah...

Ani Inherown said...

helo blogger. mudahan kitak berjaya !! =)

zElDrItCh said...

w digby
thanx...really hope my dream come thru..hehe..

Rudy Iskandar said...

semoga berjaya!

zElDrItCh said...

Rudy
Thanx bro...

erolnukman said...

camney?dah g kch ka?