Monday, March 9, 2009

AKU GHUMBIRA LAGI...MY WISH COME TRUE..

Tanggal 08.03.2009 tarikh bersejarah aku...haha...Atas berkat kesabaran aku 2 3 bulan tok...aku berjaya untuk memenuhi impian idup aku..untuk beli wish list aku...D90...tokla gerek baru aku...hahaha...07.03.2009 ariya aku gi KL...branch trip mekorang...so seperti ya ditetapkan mekorang tinggal kat Cititel Mid Valley...Sampei2 pun kat KL kol 6 lebih..huhahuha...masuk bus trus gi kl sentral....sampei kl sentral ambik teksi gi hotel..Malam ya aku lalu x sempat nak survei bebena DSLR...adala cgek kedey jak aku survei..Foto Kem mun x salah aku...nangga harga bagak ada jak 4588 without any free gift...blm ada la rasa nak beli tek nak...kedung harga nok aku dapat tauk paling murah kinek tok 3900 without free gift kat J-one,amcorpmall....Malam ya sampei tutup semua kedey kat mid valley..ya pun blm abis jalan2 cuci mata...Malam ya my sis mbak jalan2 gi nangga wayang ngan pg area uptown damansara.....xla best gi kl nak tdo awal..so jalan sampei kol 5 am mekorang...The next day bersamaan 07.03.2009 abis breakfast pa semua cdak lain dah ada plan masing2 nak pg shopping..bkn selalu pun nak turun kl tok..aku pun mula2 lansung x tpk nak beli D90 untuk trip aku kali tok sebab aku akan gi KL gik coming april...almost tghari ya "chanteqmanis" ngagak aku...mek duak raon cgek area mid valley....semua kedey kamera aku agak..mok survei la katakan...then ada cgek kedey ya offer untuk D90 with kit lense 4099 with free gift...masa ya aku dah lain jak rasa..macam mok beli jak..cun2 jak budget aku nak beli cukup....untuk confirmkan agik aku call kawan aku..."iman daud" ngan "khairul onggon"...untuk mintak pendapat cdak....atas apa nok aku dah padah ngan cdak..cdak padah orite la price ya..n "onggon" pun berik suggestion pg cek kat FotoFlash kat The Garden..belakang mid valley jak...pg la aku tek...price nok cdak offer sama juak 4099 untuk D90 with kit lense...free gift nikon bag,screen protecter,cleaning kit,4gb memory kad ngan tripod...apa gik aku...ngan tanpa pk panjang aku plan nok confirm kan agik tanyak la ngan kedey ya tek...segalanya bena2 belaka...hahah...kawan aku sama bintulu ngan gerek nya agak aku...ada juak geng neman aku gi beli...kluar jak duit..trus pg sia..paksa nunggu 10 minit nya mok ambik stok D90 nya lok..so hasilnya...aku beli D90 ngan segala free gift ya..tp aku upgrade ckit...memory kad 4gb aku upgrade jadi 8gb...tripod cikai aku upgrade ambik tripod SLIK....aku beli normal UV filter ngan polarizer filter skali...base on penelitian aku dari info forummer sah la DSLR aku tok gik virgin sebab aku perlu set dolok jam ngan tarikh nya semua...hahahaha...aku bena2 ghumbira....lepas gik beli tek cun juak kawan aku ajak gi putrajya...dapat juak test D90 aku tok...tp aku gik blur....blm pandei gilak camne nak adjust semua benda2 ya...cuba try test jakla...hasil nya tangga jak kat debah ya...Aritok tek sampei jak btu aku test trus ambik gamba kat waterfront bintulu..apapun enjoy the pic...komen n kritik amatla dihargai....aku pun gi baru pasal dunia fotografi tok....tunjuk ajar amatla dihargai...iman...ko mesti ajar aku..hahaha...gamba nok aku upload kat debah ya aku pilih small..yala gamba kecik kit...lamak gilak nunggu upload..lain kali aku upload besar kit...

Tokla gerek baru aku...D90...

Tok gamba masa kat putrajaya...

Sunset Bintulu @ Waterfront

20 comments:

blabla said...

kacak gamba sunset ya..
mek suka nak last skali ada prauk ya.. huhuuu..
eeeee.. ngegeh eyhh..
jeles mek tokk!!!
bah, gi kch gik, dapat amik gamba mek..
muahaha...

zElDrItCh said...

kacak ka???gamba sunset mek yg pertama kat bintulu...gamba last??cun juak orang ngail...sunset gik..cun gilak la ya..hahah...shoot jakla..hahah...gi kch??ambik gamba ktk??hahaha...kelak la..lubang idung pun mek dapat zoom..hahah...

AmirFX said...

Uhuhhh.... Best ehh dah ada dslr... Mok d engkah juak lam wishlist selain keta Nissan GTR 2007 aku ehhh.... Nice pic bro...

f.loren said...

wuuuuuuuuuuuuuu rindookkkkkkkkkkkkk!

zElDrItCh said...

AmirFX
Thanx bro..percubaan terawal dari aku..hahah...join la beli cgek...hahaha..ada juak geng...

farah.loren
mmg rindok pun...ktk nak beli juak tek nak...apa tunggu gik..beli la cgek...dapat share2 ilmu..hahaha...

erolnukman said...

wohuuuu......D90!!!!!
Syabass!!! Hahahaha!!! Best eh...
Gambar2 pun kacak! Tahniah skali gik!
Rugi mun sik beli....

zElDrItCh said...

erolnukman
yala best jak rasa...dah ada D90...at last my wish come true...makasih...kacak ka??blm pandei gik tok...kaktok hopefully bln 4 dapat la ngambik flashgun SB900 gik..wuhuuu...

Rudy Iskandar said...

wohoo...D90...

Gambar kat Putrajaya ya nang kacak...perfect!

Gambar sunset ya bro, hati-hati dengan bahagian nok terang. Clipping nama saintifiknya...

anyway, percubaan yang bagus.

zElDrItCh said...

Rudy

kacak ka???hahaha..blur2 jak tok..
rasa macam kurang ilmu jak tok bro..kelak la cuba untuk explore semua benda2 ya kelak..masih cetek ilmu tok..apapun thanx for the komen..heheh

Faizal n Fashitah said...

Wahhh...tahniah dengan D90 baru u! ehek.. Nang murah2 jak kamera kat Msia nun. Kawanku madah becos DSLR kat Msia nun duty free. No wonder la kat Dubai tok mahal. Even taxfree country, still for a DLSR sidak akan taxed around 25% more. Adehh sik saba mok balit Msia tok.. meli D90 sigek juak.. sabaa sabaa.. adehhh.. :|

Ani Inherown said...

yahhh! finally ohhhh... nang bes.. bila gik nak ngembak mek lepak bersama can baru kitak tok??? sunset rah tanjong batu ya orite pe? hihi

deeqay said...

hmm...bgs la impian dh tcapai..gaji org neman meli xda ka..sehari2 ya bah..smpei kong dh bateri mek ariya..huhu..;P btw..jg can bau ktk ya bait2..tkut mek ada org nangis x belagu gk klk mn can tak ya rusak..hahaks..

Apz Krnz said...

hohohoh....nice...smpey juak hasrat kau...pa gik..stat tour ngn iman ambik gmba...pat ku tumpang sekaki bejalan ngan tak org..heehee

zElDrItCh said...

Audio
Thanx bro..beli la cgek..layan abis...

w digby
lepak ngan can baru mek??carik la can cgek pakei ktk juak..bok best lepak sama...

chanteqmanis
gaji orang neman..belanja makan udah..jadila..insyallah..mek akan jaga bebait harta baru mek tok...

Apz Krnz
ya la pis..nang sampei juak hasrat aku..kelak la tour ngan iman...tunggu iman datang btu lok..join nya skali...di ajak blm juak sampei2...

erolnukman said...

woi..aku maok juak join..kita ngaro bintulu! hahaha...

zElDrItCh said...

erolnukman
join la skali..iman kompom gi btu bln 6 kelak..nya jadi wedding photographer kawan aku..datang la skali..dapat outing sama2..hahaha...masa ya cuti skolah bah..7 june..

erolnukman said...

yaka?ok2...klk rondeng ngan iman..

zElDrItCh said...

erolnukman
runding jak..bila gik nak..hahah...

iman daud said...

aie.. ney tuju komen aku dlm tok tek? lelah2 ku naip pjg2

zElDrItCh said...

iman daud
nei x aku eran..ko madah ada komen..blur jadi aku..huhu...