Tuesday, March 10, 2009

PENGAJARAN & PEMBALASAN

Baruk jak marek aku happy aku dah ada benda nok aku wish 2 3 bln tok....Aritok dah jadi hari malang aku....Aku short duit RM1K....Paksa la aku bercarik duit sia ctok untuk aku cover balit duit aku ya...Dahla duit aku abis pakei beli benda idaman aku...Aku bena2 stress....Angol...Tension...Biol...Semua ada....Aku adala duit back up ckit yapun untuk next trip aku gi KL april tok...Ingat tek plan nak beli flashgun SB900...reunion ngan geng2 aku sama politech dolok...shopping2 ckit....Paksa la aku cover balit duit orang nok aku dah pakei untuk bayar short aku ya...benda tok la nok aku mok elak dari start aku jadi teller kat bank....Seblum2 tok paling banyak pun aku short duit RM150 jak..tok dah sampei RM1k...angol jadi palak aku...mungkin segala benda nok jadi tok ada hikmahnya...atau semua nok berlaku tok sebagai pembalasan kesalahan2 nok aku dah polah....Mungkin duit ya bkn hak aku....Semuanya ada kemungkinan...Kemungkinan nok aku anggap untuk senangkan ati aku nok angol tok...Sedih gila jak rasa duit ilang kdk ya...Cnei la mistake aku kerja aritok...Cek2 semua voucher xda masalah...Samada aku terlebih berik ngan orang or aku x diberik orang duit....Aritok customer kat bank mmg banyak gila jak....Biasala 1st day of the week...Yala mentaliti orang2 kat Bintulu tok....Suka gilak pg bank ari pertama keja aka isnin or ari jumaat...Aku bena2 heran ngan pemikiran orang2 tok...Macam bank tok mok tutup jak...Ish...Angol....Stress....Aku dah x tauk nak polah apa....Mmg aku redha tp benda ya bkn ckit....RM1k...X tauk dah mok padah apa...Ctokla tempat nok aku dapat luahkan benda nok dalam palak otak aku tok....Yang paling penting orang nok aku mesti elak untuk benda nok jadi ngan aku tok parent aku....Aku xmok cdak bingung ngan aku....Biarla apa nok jadi tok aku tanggung sorang....

24 comments:

erolnukman said...

Pembalasan apa?

zElDrItCh said...

Baca la untuk lebih lanjut...

erolnukman said...

aih???..camney bleh sampei 1k bro?byk ya...
yalah..pikir jak lah positif..mybe duit ya bukan hak kita..sabar bro.start bjimat...byk gik benda nak k beli pas tok...sabar k.

zElDrItCh said...

erolnukman
yala...angol dah palak aku tok...
nak pk positif pun dah xpat gik dah..angol gila dah palak tok...mungkin tokla pembalasan...paksala berikat perut bebena bln tok pakei gi kl gik next april...huh...

AmirFX said...

Uishhh... Byk juak ya ehhss... Mungkin seh dalam bank ya juak tapi sik tauk siney asan nya... Bersabar jak....

zElDrItCh said...

AmirFX
Mustahil ada gik dalam bank..rasanya dah kenak blanja...duit lebih tek nak....saba jakla...

blabla said...

sabar woit..
nang risky eyh jadi teller..
cuak mek dgr..
xpa bah.. maybe bkn rejeki ktk..
dah, boh pk gilak.. dah xpat amik balit duit ya eyh..
next time carefull k..
take care..

zElDrItCh said...

aVe
Thanx for the advise...rasa malas nak kerja esok...mok release palak...huh...

Faizal n Fashitah said...

Sikpa..ada hikmahnya ba. Aku pun penah kenak kedak ya juak last 2 years kat sitok. Pa ku pegi cash duit company.. bila sampei opis jak, shortage 10k. Mula2 bingong.. abis brapa kali ndak ka ngira balit. Masih juak short. So paksa la ku nganti. But after that, alhamdulillah things become more `happening'.. rezeki melimpah2 masok :)

zElDrItCh said...

Audio
Insyallah...10k banyak gik bro..huh...mun aku camne ndakka...huh...harap2 xkan jadi gik benda2 short tok agik..lari budget...ingat nak beli flashgun..tkubur la jadinya untuk sementara waktu...tp akan diusahakan secepat mungkin...wish list mesti achieve..hahah

kirana said...

Sama lah dgn kes kirana taun ya tek. Ilang duit kelab kenak curi malaun ney ndak. Rasa nok di polong tapi sikda pemandei nok kedak ya. Bait lah dpt di bayar dikit2.

zElDrItCh said...

kirana
mun dapat bayar ckit2 tek best juak..tok paksa bayar abis trus...mesti clear off trus...xpat nak mbak esok2...bayar jakla..paksa bcarik duit...

iman daud said...

bro, bgus la mun kau mkir ya as pmbalasan (kifarah).. sedih nang sedih.. rm1k ya bah.. tp bila ngenang, brngkali ada dosa kita nk polah sblm tok d hapus kt dunia tok, untung jak rasa.. nsib bait x d bls d cnun.. btw, congrats dh dpt d90 :)

zElDrItCh said...

imandaud
yala..bena ya bro..thanx bro..

Rudy Iskandar said...

xpa bro..just sebagai satu pengajaran untukmu dan aku juak...insyallah lepas tok murah rezeki..

zElDrItCh said...

RUdy
yala..pengajaran yang akan mematangkan dirik kita tok...

Ymenenrows said...

mbak ilek byk2..boh pk gilak..seriously mmg ada hikmah disebalik kjadian...sabar jak..sabar,ilek,tenang..apa2 pun prob akn settle juak at last...p/s:boh release palak indh, release tension xhal...hehe

armyman said...

pok tahniah la dpt camera...

zElDrItCh said...

kalabu malami??adzim ka??
yala...aku dah dapat nerimak kenyataan dah tok..hehehe...malas juak nak pk..past is past...important thing is the future..huh..

armyman
thanx...berkat ikat perut selamak 2 3 bln..hahaha...

deeqay said...

hmm...ariya mek dh pdh on fon nk suma2..apapun, mok ngerepak gk lam blog ktk tok..heheh...aggp jak apa nk jd ya bkn rezeki ktk..some1 said..God knows apa nk tbait utk kita..n time kita da prob bok kita ingat Nya nk..bena la ya..at least kita still ingat Nya..rite??ingt la rezeki tok dtg dr Nya..so apa2 nk jd ya ada hikmah nyaa..sbr jak la k uz..nei tauk pastok rezeki ktk mlimpah ruah..hehehe..pat blanja kmk..hu..;p...lgk pn bnda dh setel nk..so nothing to b woried dh..pastok be more careful molah keja k..peace..;)

LAYLA said...

untuk redha dgn sesuatu kejadian yang menimpa...ingat jak Allah Maha Adil dan Maha Mengasihani...setiap apa yang diturunkan pada hambaNya adalah dalam kemampuan hambaNya. dan anggap apa yang ditarik dari kita adalah satu pelaburan untuk di akhirat...maknanya betambah sikitla dosa2 kecik kita sebab bersabar dan redha dengan segala cobaan kat dunia tok....

zElDrItCh said...

chanteqmanis
yala..huh...mek dah dapat terimak kenyataan tok..redha dah..even cdak officer mek nak tolong mek cek agik mek padah iboh jak..malas nak ingat balit..benda dah jadi biarla jadi..yg penting in the future..heheh

LAYLA
yala..aku nang tauk dosa aku tok banyak..betimbun..tp yala..butak ati..moga2 jak dilimpahkan rezeki next time..hehe

vivian said...

mek ingatkan keja kedak ktk..xda short.. untung org ya ow?

so far..kmk penah short rm2.50 tp ya ats kecuaian mesin pengira. over 5 sen utk kredit card.

zElDrItCh said...

vivian
apa nya xda short...susah ada jak..tp nang bena la..semua ya kecuaian..pakei nyaman ati..padah jakla ngan dirik mpun bkn hak kita..ya jak...pakei nyaman ati dirik mpun..hahah...ktk short juak??keja apa???