Friday, February 6, 2009

MANGSA KEADAAN...

Tok aku dah mok ngerepak agik...Jiwa aku tengah kacau tok..biol...kepak..sakit ati...semua ada...Nei x jiwa kacau..Start bulan tok kmkorang semua kat ofis ya reshuffle...paham2 la maksud nya nak...kira pertukaran scop kerja la...Sblm tok workload kerja aku nang gila babas la...Aku ngurus part autopay aka gaji or payment or bantuan manually...bkn makei disket2 ya...dah la banyak gila babas...datang gik company2 nok x tauk reti ya ngantar aher kakya mok dipolah cepat...nakka nyeksa namanya...ingat kita tok robot ka apa...Sambung gik cerita aku tok..Aku ingat ngan reshuffle tok tek...aku akan polah kerja lain..aku x kan megang gik benda ya gik...Aritok tek datang la cgek company suruh credit akaun gaji staff cdaknya...dahla bkn sikit...dalam 3++ orang la...Aku mati-mati ingat aku xda gikla molah benda ya....Sakit jiwa tauk x...Dahla kerja ngan  orang gila kuasa gik....Makin la tambah jiwa kacau aku tok...Kesudahannya...Aku juak nok polah..Kinek tok work scope aku makin betambah...dengan kata lain work load aku makin betambah gila...Mungkin aku x tauk nok nei penting...Dah semua penting...Biol-biol...Memang x adil bagi aku...Tokla molah aku turun kerja xda mood...Mun xda mood kerja x nyaman juak...Nei nak nyaman....Seolah2 aku x ikhlas kerja....Gaji nok aku dapat pun hasil dari kerja nok x ikhlas...Nakka x bagus jadinya...Aku nang harap la benda tok akan settle...Sepatutnya pembahagian kerja tok perlu la adil...Semua orang senang...Semua orang puas ati...Tok x...Aku nang x nampak lansung keadilannya dcnei...Sikkan la aku tok muda aku juak mok dipilih jadi mangsa keadaan...So cdak senior-senior nok mmg dah expert ya lepas tangan...Xla adil nak..Kali tok aku nang nekad...Aku xmok jadi mangsa keadaan agik...X tahan jiwa....Ujung2 blog aku tok pakei aku ngerepak pasal kerja aku jak kelak...Xla best...Tp orite juakla...At least ada juak tempat aku nak meluahkan apa nok ada dalam palak otak aku tok....Aku bukan x bersyukur ngan kerja nok aku dapat...Tp mestila ada toleransi dalam apa juak nok kita polah nak...Xkan aku aku aku jak2....Orang lain ilek...Goyang kaki....Aku nekad aku akan lawan usaha2 orang nok gilak kuasa tok....Aku xmok jadi MANGSA KEADAAN...

13 comments:

deeqay said...

reshuffle???pandaei shuffle suma ktk org kt bank ya owh..ahaks...;)...boh mrh uz..plentey jak..ktk ya nang dr dlk2 dh mek dgr...x pnh puas ati ngn keja...since mula keja dh..pa jak la...bla jak nk hapy keja ka..hmm..btw, all d best to u my dear..jgn byk ngerepak or ngeluh...bila kta ngerepak or ngeluh nya zutomatik molah kita meakin lelah keja tauk x..psychology factor tok..hehehe...so ilek2 la keja ya k..

Khairul Onggon said...

apa asa lepas ngerepak lam blog tok?? haaaaa... ada asa nyaman ikit nak?? hehehehehe... Tats wat blog for.. kita pun kawan k meluah prasaan.. hehehe..

Lam dunia tok nang mcm2.. sesetengah urg bz like crazy kejanya, sesetengah urg ditakdirkan sekdo keja gilak (mcm opis gomen).. Tapi masing2 ada hikmahnya.. ada dosa pahlanya kekekeke.. yg penting ikhlas dan jujor.. :)

zElDrItCh said...

chanteqmanis
bukan ngerepak or ngeluh..kenyataan nok wujud nok xpat dbuang dari ofis ya..need to fight back..fight for my own right..that it i think..

onggan
mmg bena lepas ngerepak ada la nyaman ckit..salah satu cara untuk melepas segala benda dalam palak otak..haha...mesti ikhlas eh..just x puas ati jak...kerja nok x ikhlas = gaji x ikhlas = brg dibeli x iklas juak..jangan ehh..D90 here i come..haha...

erolnukman said...

hish..mst nyawa sik tentu rasa nak turun kerja kan?boleh mbak sampey ke malam ya..
eh,aku ada terfikir nak molah entry pasal ikhlas x ikhlas dlm bekerja tok.contoh dah ada..
sabar k..D90..D90..D90...

zElDrItCh said...

btul2..mmg pun x tentu rasa..mberontak jak jiwa...saba dah tok..D90..hahahah

Apz Krnz said...

ku asa la...sabar jak utk time tok..doa2 juak mudahan dipermudahkan...pelan2 jak..pi mun org dh ninjak palak slalu gilak..xpat nak polah pa juak la..jgn jak kelak2 mun ko dh lamak keja klak..ko gk balas ngan dak junior gik..eheh..gambate!!

iman daud said...

yarabi, nasihat apiz bkn2 jak.. adaka nyuruh kau jd pmbuli juak.. hahaha.. gney2 pun, aku cyk kau kuat juak.. you'll never walk alone (sempat juak promot liverpool).. XD

mytravellicious said...

best eh.... aku sokong!

sokong apa?

sokong ngrepak dalam blog..aku pun suka ngrepak juak mun sik puas ati...hehehe

zElDrItCh said...

Apz Krnz
saba la tok..yala harap2 jakla..aku pun x sabar mok balas ngan junior..mun juak ada..kinek tok ekonomi gawat neida ngambik orang kerja..buang gik ada..apapun the time will come..hahaha

iman daud
xhal..rutin manusia..hahaha..xdala aku tok nak jadi pembuli..aku mangsa...mangsa keadaan..hahaha...

FaDli
btul2..salah satu media untuk lepaskan segala nok dalam palak otak?

blabla said...

haaa.. sama dgn cita mek ari ya eyhh.. nang nya kdk ya kowh keja dgn org rasa dirik nya senior tok.. sakit ati sakit jiwa jak oleh nya.. rasa nak ditembak2, nak di geramus2 jak muka dak nya.. muaahaha... saba lalingg..

zElDrItCh said...

ave
bena ya..mun dapat polah kdk ya tek best juak..tp mun geramus ya iboh jak..ktk tolong kmk jak..mun part tembak2 kmk ambik..hahah..

AmirFX said...

Hahahaaa.... Nice.... Ko boleh try juak lepas ngerepak besar panjang ya ko selit juak ngn nilai2 positif d akhir blog.... Wadehhh... Asa doktor sakit jiwa jak... Bukan lah... Just pendapat jak.... Aku ada kenak juak cmya n last2 aku bakar jematan kerja.... Carik keja lain.... Pesan awl jak lah... Boh ekot cara aku... Kelak sekpat keja lain susah juak.... Mun nak berenti biar kita dah ada bisnes kedirik jak... Masa kedirik kita boleh atur....

zElDrItCh said...

AmirFX
Thanx for the advise..Mmg tgh carik kerja lain pun..Insyallah mun ada rezeki...ada offer..nang mok berenti jak kerja kinek tok..Pasal bisnes ya..Mmg setuju abis la..Tp paham2 jakla masalah kinek tok..Modal..Plan mun ekot ada modal mmg mok bukak bisnes...Hopefully one day kelak..impian akan jadi kenyataan..Amin..